09128000922

شیرینی جشن عروسی

شیرینی جشن عروسی

نویسنده: - تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

شیرینی جشن عروسی

از زمان های قدیم سرو شیرینی در مراسم ازدواج مرسوم بوده است. میزبان برای شگون این پیوند مبارک شیرینی را بین میهمانان پخش می کند تا آن ها هم شیرینی این وصلت را بچشند.

از آن جایی که ایرانیان علاقه ی وافری به شیرینی دارند، توجه شایانی به شیرینی جشن عروسی می کنند. یکی از انتخاب های هیجان انگیز برای جشن عروسی شیرینی تر است. معمولا شیرینی عروسی شامل لوندر، تر ریز میوه ای می شود. توجه به یکسان نبودن طعم کیک و شیرینی تر از نکات مهم است. پس حتما این مورد را به تشریفاتتان گوشزد کنید. البته شیرینی تر بهتر است برای فصول سرد انتخاب شود تا بر اثر گرما خامه و شکلات های آن ظاهر و طعم خود را از دست ندهند.
با توجه به تعداد میهمانان جشن عروسیتان سایز مناسبی از شیرینی را انتخاب کنید. اگر که میهمانتان زیاد هستند بهتر است شیرینی هایی با سایز کوچک را در نظر بگیرید.
از شیرینی های رایج جشن عروسی می توان به انواع تارت، شیرینی های محلی و خانگی، باقلوا، کاپ کیک و کوکی اشاره کرد.

تارت
این نوع از شیرینی ماهیتی خشک دارد اما به دلیل مواد میانی که در آن استفاده می شود می توان آن را جایگزینی برای شیرینی تر دانست. برخی از تارت ها با مربا های خوشمزه و میوه های تازه و برخی دیگر با خامه و شکلات پر می شود. که بسته به ذائقه ی خود و میهمانانتان می توانید ترکیبی از آن ها را انتخاب کنید.

شییرینی های محلی و خانگی
ایران مهد خوراکی ها و شیرینیجات خوشمزه است. به همین دلیل می توانید از شیرینی های سنتی مانند قرابیه که اصالتی تبریزی دارد استفاده کنید. قرار دادن شیرینی محلی حس نوستالژی و هیجان انگیزی به میهمانان القا می کند و مزه ی دلچسب شیرینی ها تا مدت ها در ذهن میهمانان باقی می ماند.

باقلوا
اگر که دنبال یک شیرینی مجلسی و درجه یک هستید پیشنهاد ما به شما باقلوا است. باقلوا انواع مختلفی دارد که می توان به باقلوای ترکی، لبنانی و ایرانی اشاره کرد. عموما به دلیل شیره و شربت زیادی که باقلوا دارد در فصل های سرد سرو می شود. اما اگر اصرار بر این دارید که این نوع شیرینی حتما در مراسمتان باشد بهتر است ابتدای مراسم با چند سینی باقلوا همراه با چایی از میهمانان پذیرایی شود و باقی مراسم از شیرینی های دیگر برای پذیرایی استفاده کنید.

کاپ کیک
یکی از شیرینی هایی که امروزه طرفدار زیادی پیدا کرده،  کاپ کیک ها هستند. کاپ کیک ها به چند نوع میوه ای، ژله ای و شکلاتی تقسیم می شوند. با سفارش این کیک های شیک و خوشمزه می توانید در انتخاب کیک خود صرفه جویی کنید و سایز کوچک تری را داشته باشید.

کوکی و ماکارون
پیشنهاد آخر تیم سورینو به شما این است که  اگر کیک و دسر های زیادی برای جشن خود در نظر گرفته اید شاید بهتر باشد که به دنبال کوکی های جذاب و کم شیرین بروید تا میهمانانی هم که رژیم غذایی رعایت می کنند و همچنین افراد سن بالا بتوانند از شیرینی جشن عروسیتان بهره ببرند. کوکی ها به شکل لباس و اکسسوری عروس از ترند های امسال است. می توانید کوکی های جذاب و خوشمزه اتان را هم به عنوان گیفت به میهمانان هدیه کنید. 

 

شیرینی جشن عروسی -3

شیرینی جشن عروسی -2

شیرینی جشن عروسی -1

شیرینی جشن عروسی